Moda Uroda Zdrowie DIY Kuchnia Parenting

11 nawyków, które przyspieszą Twój metabolizm

Blogerka: justyna

Jeśli chcesz schudnąć i zadbać o swoje zdrowie, pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest metabolizm. Ma ogromny wpływ na to jak komórki naszego ciała są zasilane w energię i składniki odżywcze. Zaburzenia metaboliczne są częstą przyczyną nadwagi oraz innych problemów w układzie pokarmowym. Przygotowaliśmy listę nawyków, które pomogą przyspieszyć Twój metabolizm. Zadbaj o swoje ciało i poczuj się zdrowo!

#1. Zaplanuj swoje posiłki

źródło: Junpinzon/Shutterstock

Nasz organizm jest bystry. Spodziewa się, że podamy mu pokarm w określonej godzinie, dlatego wykorzystuje większość energii do tego momentu wiedząc, że za chwilę jej dostarczymy. Jeżeli Twój harmonogram posiłków nie jest regularny organizm zacznie magazynować energię zamiast ją zużywać, ponieważ nie wie czy dostarczymy mu jej więcej. Jedzenie o regularnych porach co 3-4 godziny pomoże organizmowi wykorzystać całą energię i przestanie ją gromadzić.

Jak planować?
Stwórz listę swoich ulubionych dań i rozważ ile czasu potrzebujesz na ich przygotowanie. Następnie przygotuj wykaz produktów, które będą potrzebne do ich przyrządzenia. Przygotowanie listy posiłków pomoże Ci zaoszczędzić czas na rozważanie "co na obiad" oraz zachować pieniądze, które wydajesz na niepotrzebne produkty.

#2. Pij dużo wody

źródło: Soloviova Liudmyla/shutterstock

Wystarczająca ilość płynów przyczynia się do dobrej przemiany materii. Gdy nasz organizm jest pozbawiony wody spalamy mniej kalorii. Ponadto, wątroba koncentruje się na przywróceniu dostaw wody i nie zwraca większej uwagi na spalanie tłuszczu. Pamiętaj, aby pić jej więcej! Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do picia dużej ilości wody wybierz inne zdrowe płyny takie jak zielona herbata.

Ile naprawdę trzeba jej pić? Doktor Robert Young sugeruje, aby osoby prowadzące niezbyt aktywny tryb życia spożywały litr wody na każde 18 kg ciała.

#3. Wapń - niepozorny przyspieszacz metabolizmu

źródło: Maria Symchych/shutterstock

Nabiał zawiera dużo składników odżywczych, które są niezbędne do spalania tłuszczu i budowania mięśni. Jeden ze składników - wapń, zawarty w nabiale odgrywa istotną rolę w metabolizmie. Im więcej wapnia dostarczymy, tym szybciej spalimy tłuszcz.

Produkty bogate w wapń to nie tylko nabiał. Duże ilości tego składniku może również znaleźć w szpinaku, migdałach, brokule i białej fasoli.

Czego należy unikać? Produkty wydalające wapń to fosforany, kofeina i sód. Fosforany są składnikami konserwantów występujących w fast foodach, konserwach, zupach w proszku i napojach gazowanych. Kofeina jest obecna w kawie, herbacie i napojach gazowanych. Jednak najważniejszym wrogiem wapnia jest sód obecny w soli kuchennej.

#4. Uprawiaj sport

źródło: Daxiao Productions/shutterstock

Każdy rodzaj aktywności fizycznej, czy to jogging, taniec lub pływanie przyczynia się do szybszej przemiany materii. Ćwiczenia wytrzymałościowe są najlepsze, ponieważ wspomagają wzrost tkanki mięśniowej. Nasze mięśnie wymagają energii nawet wtedy, gdy odpoczywamy. Regularne ćwiczenia to również świetny sposób na poprawę samopoczucia.

To nie jest koniec wpisu - przejdź na kolejną stronę.

Udostępnij na Facebooku!
REKLAMA

Ta strona wykorzystuje pliki cookie dla lepszego dzialania serwisu. Mozesz zablokowac pliki cookie w ustawieniach przegladarki. Wiecej informacji w Polityce Prywatnosci tej strony. OK